Szükségletek
A simeket a szükségleteik irányítják. Egy simnek maximum nyolcféle szükséglete lehet, kortól függően. Ezek: éhség, energia, ürítés, higiénia, komfort, szórakozás, társaság és környezet. Ezeket egy vonal jelzi, melynek színe a sim állapotától függ. Ha ez zöld, akkor jó, ha sárga, rosszabb, ha piros, akkor pedig a legrosszabb. A mutatókat minél magasabban (zöldön) kell tartani, például ha a sim éhes, meg kell etetni, ha a szórakozása piros, játszani kell vele, vagy tévét nézni. Amennyiben nincs kikapcsolva, a sim egy bizonyos szintig „önműködő” (ha éhes főz magának, ha bűzlik, letussol, stb.). Amennyiben nem hagyják őt cselekedni, pl.: nem hagyjuk enni, akkor a tini, felnőtt és idős simek meghalnak (a kisebbeket elviszi a szociális dolgozó). További példák üres mutatókra: Üres energiaszint-mutatóval elájul, üres ürítésmutatóval bevizel, üres higiéniával bűzlik, üres társasággal sír valamint üres szórakozással és környezettel dühöng, hisztizik. A szükségletek átlagát a sim feje felett lebegő kristály jelzi. A csecsemők szükségleteit (társaság, éhség, ürítés, higiénia és energia) sem a kristály, sem mutatók nem jelzik, azonban a képernyő bal oldalán levő portréjának hátterének színe (piros-sárga-zöld) megmutatja az átlagát. A szükséglet problémának egy alternatív megoldása a CTRL + SHIFT + C gombkombináció lenyomásával kinyitott chatablakba beírni a "MaxMotives" szót, mely az összes sim szükségleteit maximumra növeli. A sim szükségleteinek maximumon tartásához „MotiveDecay off”.
credit
|